úterý 9. dubna 2013

Co nakoupit v Anglii? Aneb kosmetika v anglických drogeriích....


Protože jsem se na pár dní znovu dostala do Anglie, rozhodla jsem se toho využít i k napsání článku o tom, co se dá v Anglii sehnat a kde.
Zaměřím se hlavně na kosmetiku, protože tipů, kde nakupovat oblečení, najdete všude na internetu spoustu...kdyby ne, tak doporučuju hlavně Primark (spousty levných hadříků, bot, tašek atd...) a TK Maxx (zlevněné značkové věci - oblečení, boty, kabelky, kosmetika...)
Ale zpátky ke kosmetice:
V Anglii (myslím celou Velkou Británii, jen se mi to nechce vypisovat) jsou dvě velké sítě drogerií. Jedna je Superdrug, druhá potom Boots. Jejich pobočky najdete všude, někdy bývají spojené třeba s lékárnou, jindy zas s optikou nebo kosmetickým salonem, záleží na umístění a velikosti.


Každopádně i běžná drogerie jedné ze zmiňovanýchch sítí je pro každého kosmetického fanouška hotovým rájem. Najdete tu totiž  značky, které se v Čechách jen tak neseženou...Ať už to jsou značky dekorativní kosmetiky, pomůcek nebo třeba i sprchových gelů a šamponů.
Navíc tu opravdu velmi často mají akce typu 3 za cenu 2, nebo Kup dvě a druhý za polovinu a podobně. Takže pokud jdete nakupovat víc věcí, určitě se to vyplatí.
Ale abych to vzala postupně...



Samozřejmě tu najdete také značky známé z našich drogerií jako Rimmel nebo Maybelline. Většinou tu však jejich stojany jsou mnohem větší, škála produktů a barev širší a obaly většinou zapečetěné (například řasenky jsou vždy v platových obalech). O rozdílné kvalitě produktů radši ani polemizovat nebudu...

RIMMEL
Stojany Rimmel jsou tu vzhledem k jejich rodnému kraji trojnásobné než u nás...
Všeho jsou tu spousty...

Hodně teď ale protěžují Apocalips, které by snad každou chvílí měli přijít i k nám do Čech. Každopádně se tu ale odstíny liší. Do Čech přichází barvy hodně růžové a tělové, tady najdete i pořádně křiklavé rudé a oranžové odstíny (některé z těch našich tu zase chybí)... Proč se odstíny v každé zemi liší, vám bohužel neřeknu, je mi to záhadou. Stejně tak jako, kdo rozhoduje, kam který odstín půjde...někdy bych toho dotyčného chtěla potkat....

Jinak je tu Rimmel dost podobný tomu našemu - make-upy, korektory, laky dobrý, stíny zase nic moc... Velký rozdíl tu nevidím.

MAYBELLINE
U Maybelline tu paradoxně nenajdete u nás teď tak propíraná Color Whisper (tedy aspoň já jsem je ani v jedné drogerii nepotkala). Naopak tu mají širokou kolekci Color Tattoo - celkem jsem napočítala 8 odstínů včetně krásné růžovo-zlaté, bledě modré a žluto-zlaté.

Co mě ale u Maybelline hodně láká jsou jejich SuperStay 24 hour rtěnky nebo spíš lip tinty. Zkoušela jsem je na ruku, a za živého boha nešly dolů (vydržely opravdu slibovaných 24 hodin i přes snahu o umytí vodou a mýdlem). Mají opravdu široké barevné spektrum - cca 20 odstínů, takže si možná jeden dopřeju.
A už zmiňované pečlivě zapečetěné řasenky, aby se vám nestalo, že koupíte něco vyschlého, protože si nějaký nenechavec v obchodě nemohl pomoct a chtěl si řasenku vyzkoušet.


BOURJOIS
Další značkou, kterou u nás seženete jen v parfumeriích a za hodně přemrštěné ceny je francouzská Bourjois. Skvělou zkušenost mám hlavně s jejich make-upy. Jsou vychvalované jako jedny z nejlepších mezi těmi drogerkovými. Hlavně Healthy mix je skvělý.
O něm jsem nedávno na nějakém českém fóru četla, že se má rušit. Paní v místní drogerii mi to ale vehementně vyvrátila, že to není pravda, jen se změnil obal. Ano změnil, vypadá teď mnohem luxusněji (je ve skle), ale jeho cena zůstává stejná.  Já tenhle make-up tedy fakt můžu, je mým nejoblíbenějším vůbec. Mám ho dokonce radši než všechny BB krémy, které jsem vyzkoušela a že jich bylo. Je to skvělý make-up s lehkým až středním krytím, který je skvělý i na smíšenou pleť, která je místy fakt hooodně suchá, jinde zase spíš mastnější.

Protože jeho mladší bráška Healthy mix serum je poslední dobou také čim dál oblíbenější, rozhodla jsem se ho vyzkoušet a porovnat s originálem. Určitě poreferuji. Oba dva jsem si pořídila ve vyzkoušeném nejsvětlejším odstínu 51 Vanille Clair.
Healthy mix korektor, Healthy mix v novém obalu, dole Healthy mix serum a 123 Perfect make-up
 Nedávno oba dva doporučovala třeba i Lisa Eldrige ve svých videích o make-upech.
Boujoirs přišla nově také s řadou nových rtěnek, ty mě ale nijak zvlášť nezaujaly. Radši jsem vám vyfotila nádherně voňavé tvářenky...jedna z nich v odstínu Rose Ambré je mým velkým oblíbencem...
Od Bourjois jsou známé také čokoládové broznery. Ne že by měly zas až tak čokoládovou barvu a vůni, ale tvar stačí...


SLEEK
Značku Sleek můžete najít pouze v drogeriích Superdrug. I tak to ale rozhodně stojí za to, protože Sleek podle mého názoru dělá ty nejlepší paletky očních stínů za bezkonkurenční ceny.


Mám doma jednu s neutrálními odstíny Au Naturel a rozhodla jsem si pořídit jednu nějakou barevnější. A protože nejsem úplně zastáncem třpytivých stínů, protože mám pocit, že pak máte často třpytky až za ušima, šla jsem do paletky Ultra Matte 2 - Dark... Obsahuje nádherně pigmentované neutrální odstíny stejně tak jako pár výraznějších barev - zelenou, fialovou, modrou nebo třeba vínovou.

Věci od Sleeku jsou opravdu velmi kvalitní. Paletky najdete v luxusních matně černých obalech, v obchodě jsou navíc zabaleny ještě v luxusní papírové krabičce, opravdu máte pocit, že si kupujete nějaký high-end produkt.

Už před nějakou dobou jsem si na internetu vyhlídla Trio na konturování tváře v odstínu Light s konturovacím pudrem, rozjasňovačem a tvářenkou. Když jsem ho teď viděla naživo, neodolala jsem.... Konturovací pudr je krásně matný, jak má být, highligher je dobrě pigmentovaný s malými třpytečkami a tvářenka Rose Gold je podle mě přesnou kopií Nars Orgasm. Je růžovo-broskvová se zlatými třpytkami. Nějdy je schválně zkusím swatchnout vedle sebe...

Sleek navíc nabízí ještě rtěnky, samostatné tvářenky, nějaké make-upy (o těch vám moc neřeknu, nezaujaly mě), korektory (mám o nich docela ucházející rozjasňující pero).


REAL TECHNIQUES

Kdo by neznal věhlasnou značku štětců od Samanty Chapman alias půlky Pixiwoo. Minimálně v poslední době se o nich mluví všude a většinou velmi dobře, když tedy pominu třeba poslední recenzi o Jáji. Většinou jsou štětce hodnoceny jako velmi dobré v poměru cena-výkon. Jsou opravdu super jemné, což může být občas práce na obtíž, když potřebujete nabírat například zapečené produkty - tvářenky, bronzery apod. Jsou 100% cruelty free = vyrobeny z umělých štětit.
Než si nějaký pořídíte, pamatujte, že jsou opravdu extrémně jemné a zohledněte to, v tom, na co je chcete používat. Já osobně mám dva - stippling brush, který používám na make-up nebo krémové tvářenky a nemůžu si ho vynachválit a teď čerstvě také powder brush, protože mému z ebay se začaly lámat chlupy a vždy po přepudrování jsem měla obličej plný černých štětin... Powder brush jsem zatím ještě ani nepoužila, ale můžu říct, že je opravdu obrovský a super jemný. Na sypký fixační pudr je absolutně ideální...
Co se mi u těchto štětců ještě moc líbí je jejich dlouhé kovové držátko.   Kovová část totiž nekončí jen pár centimerů za štětinami, ale kovové je téměř celé držátko. To je skvělé, když štětce perete...je totiž menší pravděpodobnost, že vám do spojů neteče voda a štětec rozlepí. Real Techniques štětce taky docela rychle schnou...
Jinak Real Techniques dělá  štětce buď jednotlivě a nebo v sadách - ty má celkem tři - na oči, tvář a cestovní sadu. Bohužel štětce ze sad nelze koupit samostatně a naopak...
V obou anglických drogeriích jsou ale velmi často vyprodané...
U nás se dají sehnat například u Káji nebo pak přes internet ze zahraničí.

REVLON
Na Revlon samozřejmě také nemohu zapomenout. Mezi jejich produkty je tolik blogerských svatých grálů, že je to snad i těžko věřit.
Jedním znejznámějších produktů jsou Colorstay make-upy. Abych řekla pravdu, mně tedy vůbec nevyhovují. Mám verzi, která mi barevně sedne, je určená na suchou a smíšenou pleť, ale stejně mám pocit, že na obličeji dokáže vytvořit jen podivnou masku, která vůbec není hezká. Ano kryje, skoro stroprocentně, ale výměnou za to,že váš obličej vypadá jako z Gumáků...
Za mě tedy určitě ne.

Nově teď mají ale make-up Nearly Naked, který by mohl být velmi dobrý, v superlativech o něm mluví například moje oblíbená EssieButton .

omlouvám se za kvalitu fotky...
 Co ale od Revlonu můžu uričtě doporučit jsou rtěnky a vlastně všeobecně produkty na rty. Osobně mám několik matných rtěnek a musím říct, že se kvalitou vyrovnají i mnohem dražším značkám. Řada matných rtěnek je opravdu geniální.
O kolekci Lip Butters asi ani nemluvě... :)


L´OREAL
U stojanu L´Orealu mě zaujal CC krém, nevím, jestli se tahle novinka k nám už dostala, protože L´Oreal všeobecně považuji za předraženou značku a její výrobky moc nekupuji.
Každopádně jeden záběr nového krému:



MUA
No a pak je tu opěvovaná/zatracovaná Make Up Academy se svými paletkami imitujícími Urban Decay Naked. Osobně mám Undressed doma a používám jí denně (dokonce jsem si tehdá koupila ještě druhou do zásoby) a co jsem tady, tak shánim ještě Undress me too, ty jsou ale všude vyprodané. Kromě paletek však u MUA moc produktů nedoporučuji. Rtěnky jsou prý tragické, u tvářenek to asi bude kus od kusu...řekla bych taková trochu lepší Essence.

no a pak jsou tu značky pečující kosmetiky

CARMEX
Nemůžu nezmítit nejlepší balzám na rty, co jsem kdy vyzkoušela. Osobně mám Carmex višňový i original, oba v kalíšku. Original  mi moc nevyhovuje, má příliš výraznou mentolou vůni, ten třešňový je ale skvělý!
Koupila jsem si jeden do zásoby, ale vzhledem k tomu, že první jsem si pořízovala někdy v listopadu a používám ho denodenně a stále žije, myslím, že záložní někam ukryju na horší časy...
Verzí jsou spousty - kalíšky, tuby, tyčinky... Vůní je taky na výběr mnoho.

AUSSIE
Vlasová kosmetika Aussie tu má jeden obrovský regál, sama mám zkušenost jen s 3 minute miracle a to nijak skvělý - normální kondicionér.
Kdo na téhle značce ujíždí mohl by ho následující obrázek potěšit
Od některých produktů tu nabízejí i roztomilé miniaturky:
BATISTE
Mé milované suché šampony Batiste tu mají v obrovské škále typů, barev a užití a za skvělé ceny.
Srovnání suchých šamponů jsem dělala v jendom z předchozích článků tady .


Toť asi zákaldní shrnutí anglických drogerií...jejich návštěvu doporučuji.
Máte nějaké oblíbené značky, které lze sehnat jen v zahraničí? A co za kosmetiku nakupujete, když jste na dovolené vy?

21 komentářů:

  1. Anglii miluji...nádherný a smysluplný post! Díky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Real Techniques budou mít i brzo u nás oficální e-shop https://www.facebook.com/RealTechniquesCz . Těším se, až je taky konečně vyzkouším:))

    OdpovědětVymazat
  3. jééé tak to si záávidím :) já když nakupuju v německých drogérkách, tak sem tam snad 3 hodiny, protože ten výběr je úžasný :)
    Ten stojan s Rimmelem uuuuaaa :) proč to není u nás? :( Jinak je fajn, že mají ty řasenky takhle zabalený, to by mohli zavést i u nás :)
    Jinak s Carmexem naproto souhlasím, mám ho taky moc v oblibě a vždycky když na něj narazím, tak si udělám zásobu :D

    OdpovědětVymazat
  4. Wauu..vždy keď čítam takéto články mi príde fakt smutno. Naše drogerie/parfumerie asi nikdy nebudú mať taký výber všetkého. :(
    Superdrug som pozerala na internete,už som mala aj objednávku pomaly hotovú a nakoniec som zistila,že posielajú len do Anglicka(som ostala smutná z toho).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Superdrug k nám sice nezasílá, ale Boots to určitě chystá...
      Sortiment až na Sleek je srovnatelný, Boots často levnější.

      Vymazat
  5. pripajam komentar neskor, kedze som tento blog nasla az dnes, ale musim sa zapojit :-). Podla toho co som v tomto poste citala tak mame na mnohe vyrobky rovnaky nazor a podobny vkus - to ma tesi, budem stedovat aj dalej a nieco nove objavovat.

    http://mojetvojenase.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek, až pojedu do anglie, tak to tam hned omrku. Díky za info!
    Mimochodem, máš skvělý blog, dám si tě do oblíbených a určo tě budu navštěvovat :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky :o) parádní článek, chystám se do Anglie (poprvé:o)), takže to byl dobrý nápad nějaký takový článek udělat :o)
    Máš super blog, našla jsem ho náhodou, ale jen tak dál!:o)Měj se krásně♥

    littleabouts

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidím, hned bych se do Anglie zas vrátila, ale plánuju to zas někdy na podzim, tak udělám malý update :)
      Užij si to tam...

      Vymazat
  8. Skvělý článek! Dávám si do odběru. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj. Mohu se zeptat, zdali v Anglických drogeriích se smí prodávat zboží s Minoxidilem? Zde to nejde, bohužel..Nicméně slyšel jsem, že v UK lze bez problému i v drogérii sehnat.děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, vůbec netušim. Pokud víš nějaký konkrétní produkt, možná bych byla schopna odpovědět, ale bohužel neznám chemické složení všech produktů na vlasy.

      Vymazat
  10. Prodává se v Anglických drogeriích i značka EOS ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že jo, ale jistá si úplně nejsem...
      Zkus webové stránky Superdrug nebo Boots

      Vymazat
  11. wow, super článek, ted lituju ze muzu mit u sebe jen priručni zavazadlo, takže jsme hodně omezená na tekutý makeup:( určitě si musím počídit tu paletku od sleek face form a nějaký ten suchý šampon!:)
    chuckina

    OdpovědětVymazat
  12. Pojedu do Anglie se školou, tak doufám, že nám daj rozchod:).

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  14. Skvely post mna vzdy v zahranici lakaju najviac drogerie a znacky ktore sa u nas kupit nedaju.paletky sleek sa mi pacia mozno si casom nejaku obstaram.

    OdpovědětVymazat