neděle 6. října 2013

Co nakoupit v USA? Aneb kosmetika v amerických drogeriích...

Podobný článek jsem se před svým odjezdem do USA snažila najít sama, žádný ale neuspokojil moje požadavky a touhu po informacích, tak jsem se rozhodla po návratu jeden podobný sepsat. Vím, že do Ameriky se nejezdí úplně běžně, ale když už se tam vydáte a chcete si tam pořídit nějakou tu kosmetiku, je určitě dobré vědět, kam zajít a co čekat.
Článek na podobné téma jsem psala v letos dubnu, kdy jsem vám ukázala obsah drogerií v Anglii.

V Americe je velké množství obchodů, kde můžete nakoupit kosmetiku. U nás většinou jdete na jistotu do DM, Rossmana nebo Tety, popřípadě většího supermarketu. V Americe jsou obchody s drogerkovou kosmetikou většinou spojeny s lékárnou nebo právě supermarketem. Klasickou "pouzedrogerii" tak, jak jí známe z Čech, nehledejte.
Ty nejčastější obchody jsou: CVS/Pharmacy, Rite Aid, Duane Reade, Walgreens, potom větší obchody jako Target, Walmart, KMart nebo ULTA. Obzvláště CVS a Walgreens najdete opravdu skoro na každém rohu a i v těhle obchodech je nabídka široká.
Většina fotek v tomhle článku je z Walgreens a jsou focené přímo mnou, některé značky se však objevují výlučně v jiných řetězcích, kde jsem zrovna třeba neměla foťák nebo se neodvažila fotit, ty jsou tedy převzaté...


Absolutní samozřejmostí jsou zatavené plastovo-papírové obaly velkého množství produktů a to u většiny značek, aby se nestalo, že si produkt někdo koupí už použitý. Na jednu stranu je to fajn, ale v kombinaci s absolutní nepřítomností jakýchkoli testerů je docela problém koupit si třeba správný odstín make-upu nebo korektoru, když prostě nemáte, jak si produkt vyzkoušet. Údajně by v drogeriích neměl být problém cokoli (i otevřené) po zakoupení vrátit, já na to ale nemám dovahu... Takže jsem při nákupu spíš tak tipovala...

Ještě poslední věc k cenám v USA obecně, pokud jste v Americe nikdy nebyli, může vás překvapit, že ceny na stojanech jakéhokoli zboží nejsou konečné. Teprve u pokladny se k nim přičte daň z obratu, která se liší stát od státu - většinou mezi 5-10%.

MAYBELLINE
Část sortimentu můžete vidět hned na úvodní fotce. Na stojanech zabírají velký prostor hlavně nové make-upy a korektory Age Rewind, které mají typickou houbičku na vrchu. Já jsem si pořídila jeden korektor právě z této řady a musím říct, že je docela příjemný, lehký, ale stále docela krycí...akorát ta houbička není úplně hygienická.
Řasenky jsou stejné jako u nás, jen zatavené, často v baleních tak, aby byl vidět tvar kartáčku.
Další věci, které se u nás asi jen tak neobjeví jsou například perfektní tužky na oči Define a Brow (pořídila jsem jednu sobě a druhou mámě, myslím, že se vyrovnají i některým o dost dražším kouskům).
Na dalším obrázku jsou Color Tattoo a jejich novinky: pigmenty. Osobně pigmenty nepoužívám, přijdou mi hrozně nepraktické, ale ty barvy vypadaly velmi dobře a všeobecné recenze jsou zatím kladné.
Color Tattoo pigments
 Tady na fotce jsou klasická krémová Color Tattoo, některé odstíny jsou stejné jako u nás, jen mají jiné názvy a trochu se liší v popiscích na samotných víčkách. V USA ale také častěji přicházejí s nějakými limitkami, vím, že loni byla nějaká podzimní kolekce Color Tattoo, která byla jen časově omezená... Tak třeba budete mít štěstí...
Osobně jsem si přivezla Color Tatto dvoje: Barely Branded a Tough as Taupe - více o nich zde 

Maybelline se v Americe řadí spíše k těm středně drahým drogerkovým značkám, asi jako u nás.

L´OREAL
U L´Orealu je teď hodně promují hlavně Liquid Powder. Měla jsem na něj spadeno...opravdu. Stál sice oproti ostatním make-upům docela dost ($13 bez daně), ale stejně jsem to původně byla ochotná investovat a vyzkoušet. Pak jsem si ale zkoukla několik recenzí na YouTube a ani jedna nebyla kladná s tím, že make-up rychle oxiduje/mění barvu, je vhodný spíše na mastnější pleť a obal (rozuměj dávkování bez pumpičky) není úplně nejšťastnější. Nakonec jsem tedy od koupi ustoupila.
Oční stíny Infallible jsou víceméně stlačené pigmenty. Barev tu mají mraky (vpravo na fotce)...
Rtěnky Caresse a Colour Riche a lesky na rty. V obrovském množství barev... Krása už jen pro oči...
Co do cenové kategorii, L´Oreal v amerických drogeriích představuje spíše tu dražší část spektra.

NYX
Kosmetika NYX je dostupná výlučně v Targetu. Při mojí návštěvě byly stojany opravdy vybrakované, ale určitě stojí za to podívat se na jejich matné rtěnky, paletky očních stínů a tvářenky. Kapitolou samu pro sebe jsou pak jejich jumbo eye pencils - obzvláště ta v odstínu Milk, kterou má ve své sbírce asi každá americká beauty blogerka.

převzato z: http://nouveaucheap.blogspot.cz/2013/03/spotted-nyx-at-target.html
převzato z: http://meebsie.wordpress.com/tag/eye/
Ceny kosmetiky NYX bych zařadila k nižší až střední kategorii.

SONIA KASHUK
Tahle značka je k dostání také pouze v Targetu. Úplně nijak zvlášť mě nezaujala, takže konkrétní věci doporučit nemůžu. Jediné, co se mi líbilo, byly štětce...(viz další obrázky) Sortiment je ale široký, dobré recenze jsem četla na některé stíny nebo pudry.
převzato z: http://www.makeupandbeautyblog.com/cosmetics/have-you-seen-these-sonia-kashuk-pink-products-for-breast-cancer-awareness-month-at-target/
převzato z: http://www.plstorebrands.com/article-spotlight_on_skincare_and_beauty_care_products-6152.html
převzato z: http://www.avenuecalgary.com/articles/your-first-look-at-the-newly-opened-chinook-centre-target

Sonia Kashuk spadá cenově spíše do střední až vyšší kategorie.


PHYSICIAN FORMULA

Physician Formula je známá hlavně svými tvářenkami a bronzery. Známé tvářenky jsou například Happy Booster, Sexy Booster a spol. Veškerý sortiment je zabalen v krabičkách a jejich vzhled je superkýčovitý - srdíčka, růžové detaily, třpytečky atd.
Hodně oblíbené jsou Shimmer stripsy (rozjasňovače/stíny) nebo třeba krémové linky všech možných barev.
převzato z: http://nouveaucheap.blogspot.cz/2013/03/
Mým oblíbeným produktem od Physician Formula je jejich řasenka Organic Wear, která je přírodní a navíc má naprosto geniální obal. PF má více verzí této řasenky, popravdě nevím, jaký přesně je mezi nimi rozdíl, ale většina kladných recenzí je na tuhle originální verzi. Její "superschopnosti" můžu potvrdit.
Co do populárních produktů ještě jsem si vzpomněla na Super BB pudr, který měla v oblibě třeba Kája z Plum Foolery. Osobní zkušenost ale nemám.
Co do cenové kategorie, zařadila bych Physician Formula do střední až vyšší cenové kategorie.

E. L. F.
Značku, jejíž název je zkratkou "eyes, lips, face" najdete ve Walmartu. Jedná se o superlevnou kategorii kosmetiky, která je známá docela dost pro své štětce (kvalita odpovídá ceně), ale také pro gelové linky, které mají být velmi dobré a případně set na obočí.
Znovu bez osobní zkušenosti...
Cenově jednoznačně nejnižší kategorie.
převzato z: http://thescienceofchic.blogspot.cz/2012/12/drugstore-sightings-vol-2.html

MILANI 
Od značky Milani jsou oblíbené hlavně tvářenky, bronzery a rozjasňovače, které jsou vždy zapečené. Původně jsem si jednu z mramorovaných tvářenek chtěla také přivézt, ale odradilo mě to, že všechny byly třpytivé, na což já moc nejsem. Jinak Milani dělá i docela dobré rtěnky, produkty můžete sehnat i u nás - případně zkouknetě některá videa Petry Lovelyhair, o Milani v poslední době mluví docela dost.
Co se týká cen, Milani je střední kategorie.
převzato z: http://thescienceofchic.blogspot.cz/search/label/drugstore%20sightings
REVLON
Kéž by alespoň tahle značka někdy přišla do Čech. V Evropě jí seženete určitě minimálně v Británii, možná i někde jinde. Jejich produkty ale určitě stojí za vyzkoušení.
Nabídka značky Revlon skrývá mnoho svatých grálů kdejaké blogerky, ať už to je oblíbený make-up Color Stay (osobně mi ale nevyhovuje) nebo Nearly Naked - pozor, ani jeden nemá pumpičku a musíte tedy produkt "vylévat", známá Lip Butters v asi 40 odstínech, rtěnky - normální i matné, chubby sticky  nebo lesky. Známé a oblíbené jsou třeba i laky na nehty nebo krémové tvářenky (na fotce dole vpravo).
Osobně můžu doporučit minimálně ty rtěnky, které jsou opravdu úžasné...
Revlon spadá cenově někam mezi střední a vyšší, možná spíš k vyšší cenové kategorii. Záleží na konkrétním produktu.

NEUTROGENA
Značku Neutrogena u nás známe spíše co do pečující kosmetiky, odličovačů nebo přípravků proti akné. V USA má ale také široký sortiment kosmetiky dekorativní. Co do ceny, patří Neutrogena v drogeriích rozhodně mezi vyšší cenovou kategorii.
Pokud byste se k téhle značce někdy dostali, doporučuji omrknout make-upy Healthy skin a k nim příslušící pudry nebo make-upy Shine Control pro mastnou pleť, oba nabízí širokou škálu odstínů.
Kromě make-upů není nabídka tak široká jako u jiných značek.

převzato z: http://ittakesskin2win.blogspot.cz/2011_05_01_archive.html

ALMAY
Značku Almay jsem zaregistrovala teprve těsně před mým odletem. Jediné, o čem jsem slyšela a co mě zároveň v nabídce zaujalo, byly krémové rtěnky (viz. obrázek).
Cenově je to střední kategorie.

COVERGIRL
Covergirl je jedna z nejpopulárnějších amerických značek. Údajně to má být americká verze evropského MaxFactoru, který v USA nenajdete. Jistá si tím ale nejsem.
Co však stojí za zmínku u této značky jsou hlavně řasenky a make-upy.
Nabídka řasenek je podobně široká jako u Maybelline, za zmínku stojí určitě Clump Crusher nebo LashBlast. Co se týká make-upů, nejedna americká YouTuberka našla u Covergirl svůj oblíbený drogerkový make-up, často je to právě CoverGirl Outlast Stay Fabulous 3-in-1 Foundation. Novinkou v nabídce je pak třeba make-up jako pěna/našlehaný krém :))
Cenově bych Covergirl zařadila někam na vyšší konec střední kategorie.

WET ´N´ WILD
Co jsem zaregistrovala, tuhle značku seženete hlavně ve Walgreens. Jedná se o superlevnou kosmetiku, u níž najdete jak absolutní propadáky, tak i skvělé kousky.  Slavné jsou paletky/tria očních stínů ColorIcon, které nabízejí v obrovském množství barevných kombinací. Stíny jsou krásně pigmentované, sice trochu více práší, ale určitě stojí za vyzkoušení, protože paletky stojí $5, tria pak $3. Další  kvalitní věcí v poměru cena/výkon jsou matné rtěnky MegaLast. Zkuste omrknout i Color Icon tvářenky...
Toť asi všechny značky, na které jsem si byla schopna vzpomenout... Snad to někomu pomůže.
Co by vás v americké drogerii nejvíce lákalo?

17 komentářů:

  1. mne se hlavne libi ty obrovske stojany, takovy vyber by mel byt i u nas :)

    OdpovědětVymazat
  2. Strašně moc ti děkuju za tenhle článek. Ještě jsem sice nikdy nebyla v Americe (ovšem jednou se tam chystám!), ale přesně tento typ článku jsem hledala. Sleduji spousty amerických blogerek/youtuberek a mají těch produktů a značek strašně moc a vážně jsem se v tom začala ztrácet. Opravdu úžasný článek <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to byl přesně můj záměr...tak nějak to všechno urovnat a sesumírovat, aby člověk měl představu, o co všechno přichází :))

      Vymazat
  3. asi bych nevěděla co dřív v takovém množství zboží, no vlastně vím pigmenty od Maybelline bych teď chtěla :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek!;) Zjistila jsem, ze od každé značky něco "nutně potřebuju".:-P Chystám se do Ameriky příští prázdniny, takže nechci vidět ty účty (a to nemluvím o americké Sephoře:-P)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se utěšovala tím, že se tam asi jen tak znovu nepodívám a taky tím, že jsem si dlouho před tím nic pořádného nekoupila... A asi ani potom si jen tak něco nekoupím :))

      Vymazat
  5. paci sa mi ze si to vzala vsetko pekne od podlahy - vacsina dievcat sa na blogoch tvari, ze ma v americkej kozmetike prehlad aspon taky ako v tej ceskej, ja sa v tom stracam a toto je velmi dobry zaklad... Myslim, ze to bude prospesny clanok pre mnohe...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, to by přesně můj záměr...udělat v těch značkách trochu pořádek

      Vymazat
  6. To jsou aspoň plné stojany. Ráda bych se tam jednou podívala... :)

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek a ještě lepší fotky :) Mě už stačila drogérka v Londýně a bylo to božské..:D Takže tohle by bylo skoro nebe..:D

    OdpovědětVymazat
  8. paráda, tiež sa chystám do usa takže mám sa ozaj na čo tešiť :)
    eR.Ka.

    OdpovědětVymazat
  9. Achjo, tohle vidim a chce se mi plakat...proc je u nas polovina sortimentu, odstinu, barev.Proc mame v drogerkach MF, Astor a Miss Sporty ktere nikdo nechce a neni tam misto toho Covergirl, Revlon, Neutrogena, Milani,Sleek, NYX, Wet´n´wild...v tomhle jsou Cechy strasne omezeny, vsichni na to nadavame ale ten kdo ovlivnuje co k nam prijde s tim nic nedela. Takze muzeme jen zavidet, popripade objednavat z netu :)

    OdpovědětVymazat
  10. Přesně :/ A když už něco dorazí, tak v hnusných odstínech...Každopádně díky za článek, hodil se. Na podzim jedu do USA a šetřím už teď :) Přítel mě bude nenávidět, nesnáší nakupování v drogerkách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Btw. tip pro Pražačky nebo návštěvnice Prahy - NYX nově v Debenhams na Václaváku a Milani a Jordana v plné palbě zde - www.milanicosmetics.eu a www. jordanacosmetics.eu

      Vymazat
  11. Přesně :/ A když už něco dorazí, tak v hnusných odstínech...Každopádně díky za článek, hodil se. Na podzim jedu do USA a šetřím už teď :) Přítel mě bude nenávidět, nesnáší nakupování v drogerkách.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc díky za tento článek:) v červenci vyrážíme do USA a přesně tohle jsem potřebovala!!:) Renča

    OdpovědětVymazat
  13. Taky ti závidím to nakupování v Americe. To musí být nádhera. ta obchodní censtra plná obchodů a nádherného oblečení. Úplně to vidím... Musíme tam někdy s manželem letět. Oba o tom sníme. On teda kvůli tomu, aby si mohl zahrát v casinu a mohl to porovnat s online casinem a já sním o tom božském nakupování :-D .

    OdpovědětVymazat